de-haan-245-jaar stempel

Jeannette Schillemans - Projects Coordinator

Jeanette Schillemans - witte achtergrond 3-1

In gesrek met Jeannette Schillemans 'Projects Coordinator' binnen De Haan.

"Ik geloof in doen wat je belooft en oprechte belangstelling

Hoe ben jij de verhuiswereld ingerold?

De Haan zocht 12,5 jaar geleden iemand om potentiële klanten voor kantoorverhuizingen telefonisch te benaderen. Gezien mijn privé situatie kwam deze parttime functie mij destijds heel goed uit. In die telefonische gesprekken ging het met name om de overdracht van kennis, opbouwen van betrokkenheid en uiteindelijk de overdracht naar de account managers. Na verloop van tijd ben ik meer uren gaan werken en kwam daar ook ander werk bij, zoals bijvoorbeeld het opstellen en vertalen van offertes. Ook werd ik onder andere lid van de organisatie van de personeelsvereniging en organiseerde ik met collega’s leuke evenementen.

Jij bent ‘New Business & Projects Coordinator’. Wat houdt deze functie in, en wat spreekt jou erin aan?

Toen ik van de afdeling kantoorverhuizingen naar onze afdeling inboedelverhuizingen ben gegaan, kwam naast het bellen naar bedrijven, ook het meegaan naar de bedrijfsaccounts en het bijwonen van bijeenkomsten erbij. Dit deed ik samen met mijn collega van destijds. Dat laatste heb ik ongeveer 6 jaar gedaan. Dit is ook in 2024 weer wat ik doe.

Ik benader dagelijks potentiële klanten. Dat bewerkstelligen van een vertrouwensrelatie met een potentiële klant vind ik toch een van de leukste aspecten aan mijn werk. Plus, als het dan een klant wordt, vind ik een klantrelatie binnenhalen echt wel kicken!
Ik geloof in doen wat je belooft en oprechte belangstelling tonen. Het zorgt voor herkenning en het opbouwen van een persoonlijk en leuk contact met grote bedrijven dat soms heel lang gaat lopen.

Kun je jouw werkweek voor de lezer in grote lijnen omschrijven?

Ik hou allerlei kanalen in de gaten. Plus een stukje meedenken met de behoeften in de verschillende marktsegmenten van De Haan. We doen namelijk meer dan alleen dozen schuiven. Het gaat dus deels om relaties warm houden en deels om potentiële klanten benaderen zonder opdringerig te zijn.

Hoe is het om bij De Haan te werken?

Ik heb bij De Haan een super warm gevoel. Hard werkende mensen, een gezellig familiebedrijf, goed voor de mensen, en staan voor kwaliteit! Dit is wat ik ook steeds telefonisch probeer over te brengen als ik potentiële klanten bel.
Ik heb zelf een no-nonsense mentaliteit en dat zie ik ook terug bij mijn collega’s. Het zijn allemaal mensen die doorpakken. Iedereen gaat ervoor en denkt proactief mee met de klant. We staan voor kwaliteit zonder dat echt aan de grote boom te hangen. Die bescheidenheid vind ik mooi.